Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag03.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

B-Reel tar dataspelen till gatan

Publicerad: 1 Mars 2016, 09:25
Uppdaterad: 1 Mars 2016, 10:56

B-Reel återskapar klassiska dataspel i verkligheten för HTC.


Ämnen i artikeln:

B-Reel

För att marknadsföra HTC:s nya virtual reality-headset ”Vive” har den svenska kreativa byrån B-Reel låtit åtta online-spel bli verklighet, skriver Campaign.

I filmerna kan man se hur människor på gatan interagerar med dataspelskaraktärer från spel som Gorilla Stairs, Rat Trap, Candy Crush Saga och klassiska Pong.

Payoffen är ”gaming just got real” och i filmerna uppmanas tittarna att bevisa om de är ”Vive Ready”. B-Reel har också skapat ett 3D-spel för mobilen för att användarna ska få ett smakprov på hur virtual reality-headsetet fungerar.

B-Reel består av två olika avdelningar. Det är den kreativa byrån B-Reel som står bakom kampanjen, inte produktionsbolaget B-Reel Films.

Se några av filmerna här:

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

B-Reel

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.