Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

B-Reel hyllas i amerikansk press

Publicerad: 1 Juni 2012, 13:26
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:20

"Företaget som skakar om reklambranschen." Så beskrivs det svenska produktionsbolaget B-Reel i en amerikansk affärstidning.


Ämnen i artikeln:

B-Reel

Det är amerikanska affärsmagasinet Inc som hyllar B-Reel i en lång profil över byrån.

"B-Reel använder tekniken till att sudda ut gränsen mellan försäljning och underhållning", skriver tidningen, och lyfter bland annat fram "The wilderness downtown", musikvideon som B-Reel gjorde tillsammans med Arcade Fire 2010 för att lansera Google Chrome.

"Inte bara en cool upplevelse, utan en känslomässig", skriver Inc.

I artikeln berättar B-Reels grundare och vd Anders Wahlquist att briefen från kunden allt oftare lyder "gör något som aldrig har gjorts tidigare".

– Väldigt smickrande och smått fantastiskt, säger Jonas Hedegard, vd och producent på B-Reels Stockholmskontor, om hyllningsartikeln.

– Vi jobbar nästan alltid stenhårt i flera parallella produktioner och just där och då är de projekten det viktigaste som finns för oss. Ibland gör det dock att man glömmer bort att lyfta blicken och se på den totala summan av produktioner som kommer ut från B-Reels fyra kontor. När någon annan gör den överblicken åt en stannar man upp och inser att det är ganska mäktigt.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

B-Reel

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev