Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

B-Reel gör virtuell shoppingupplevelse åt lyxklocka

B-Reel lanserar virtuell shoppingupplevelse med lyxklockan Hublot. Foto: B-Reel

Klockvarumärket Hublots tjänst blir den första i sitt slag inom lyxretail: "Jag törs nog säga att Hublot Digital Boutique sätter en ny standard för personlig kundtjänst", säger B-Reels Jesper Kling.


Publicerad 2018-06-07 12:38
Uppdaterad 2018-06-07 12:55

Ämnen i artikeln:

B-Reel

Dela artikeln:

Det Schweiziska klockmärket Hublot lanserar en virtuell shoppingupplevelse med hjälp av den svenska byrån B-Reel. Genom "Hublot Digital Boutique" får kunder ta del av ett personligt och skräddarsytt möte med film, 3D-animationer och livedemo av produkter.

Den tekniskt avancerade lösningen gör det möjligt för butikspersonalen att på ett personligt sätt demonstrera produkter och funktioner i detalj och realtid, direkt till kunder.

Jesper Kling är managing director för B-Reel i Stockholm:

– Lyxvarumärken är experter på personlig service i butik men det är först med den här typen av tjänst som den servicen görs rättvisa digitalt. När vi identifierade Hublots utmaning och letade efter lösningar blev vi förvånade över att det inte fanns några vettiga alternativ på marknaden. Vi fick bygga en egen tjänst istället och jag törs nog säga att Hublot Digital Boutique sätter en ny standard för personlig kundtjänst, kommenterar han.

Genom att använda befintliga tjänster för videosamtal som Skype och Facetime, kan man ta del av tjänsten. Men innehållet i samtalet är mer spektakulärt än vad man föreställer sig.

Hublot-personalen kan välja mellan flera olika verktyg, kameror och vinklar för att anpassa kundsamtalet. För mottagaren fungerar allt som ett vanligt videosamtal – men med ett betydligt rikare innehåll och en lyxig känsla som hittills inte funnits att tillgå på marknaden, skriver B-Reel i ett pressmeddelande.

Den första Hublot Digital Boutique lanseras i flagskeppsbutiken på 5th Avenue i New York och kommer att följas av en global utrullning. Det Schweiziska klockvarumärket Hublot ägs av LVMH, som är ett av världens största företag inom lyxproduktbranschen, med dotterbolag som Louise Vuitton, Christian Dior och Givenchy.

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

janne.naess@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.