Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag17.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

B-Reel fixar global kampanj åt B&O Play

Publicerad: 1 Juli 2016, 07:22
Uppdaterad: 1 Juli 2016, 11:21

B-Reel ligger bakom en global kampanj för Bang & Olufsens systervarumärke B&O Play.


Ämnen i artikeln:

B-Reel

Kampanjen bygger på en helt ny kommunikations- och varumärkesplattform som B-Reel utvecklat tillsammans med B&O Play under inledningen av 2016.

Konceptet man landat i kallas ”Make beautiful music”, vilket ska sätta fokus på hur musik förändrar oss i vårt dagliga liv. Samtidigt ligger det i linje med B&O Plays identitet – att maximera musikupplevelsen.

Den nya kampanjen ska marknadsföra de trådlösa hörlurarna Beoplay H5. Navet i kampanjen är en reklamfilm, som bygger på att musik kan få oss att må bättre, skapa förståelse för andra människor och frambringa helt nya känslor.

– Vi har ett mycket bra samarbete med B&O Play, våra företag är mycket lika på många sätt. Vi har båda globala ambitioner samtidigt som vi vårdar våra nordiska rötter. Och vi har båda en stark tro på vikten av innovation när det kommer till hantverk, design och storytelling, säger James Jenkins, operativ chef för B-Reel i Europa, i ett mejl till Dagens Media.

Reklamfilmen är regisserad av Magnus Härdner. Bakom musiken i kampanjen står produktionsbolaget Plan 8.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

B-Reel

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.