Få hela storyn
Starta din prenumeration
Kampanjer
Publicerad: 1 Juli 2016, 07:22
Uppdaterad: 1 Juli 2016, 11:21
B-Reel ligger bakom en global kampanj för Bang & Olufsens systervarumärke B&O Play.
Ämnen i artikeln:
B-ReelKampanjen bygger på en helt ny kommunikations- och varumärkesplattform som B-Reel utvecklat tillsammans med B&O Play under inledningen av 2016.
Konceptet man landat i kallas ”Make beautiful music”, vilket ska sätta fokus på hur musik förändrar oss i vårt dagliga liv. Samtidigt ligger det i linje med B&O Plays identitet – att maximera musikupplevelsen.
Den nya kampanjen ska marknadsföra de trådlösa hörlurarna Beoplay H5. Navet i kampanjen är en reklamfilm, som bygger på att musik kan få oss att må bättre, skapa förståelse för andra människor och frambringa helt nya känslor.
– Vi har ett mycket bra samarbete med B&O Play, våra företag är mycket lika på många sätt. Vi har båda globala ambitioner samtidigt som vi vårdar våra nordiska rötter. Och vi har båda en stark tro på vikten av innovation när det kommer till hantverk, design och storytelling, säger James Jenkins, operativ chef för B-Reel i Europa, i ett mejl till Dagens Media.
Reklamfilmen är regisserad av Magnus Härdner. Bakom musiken i kampanjen står produktionsbolaget Plan 8.
Ämnen i artikeln:
B-Reel