Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Axe och Foap jagar svävande astronaut

Bilder på svävande människor efterlyses i kroppsvårdsmärket Axes nya fotokampanj “Become an astronaut”.


Publicerad 2013-05-07 07:07
Uppdaterad 2015-12-06 13:47

Ämnen i artikeln:

Axe

Dela artikeln:

I dag startar Axe sin nya kampanj som tagits fram i samarbete med mediebyrån Mindshare och fotoappbolaget Foap.

Företaget utser en vinnare som vinner en rymddräkt. Bidragen presenteras på sajten foap.com/axe.

– Vår målgrupp vistas väldigt mycket på olika plattformar och Foap är ett jättebra forum för att bemöta dem. Vi komer säkert att göra fler saker tillsammans i framtiden, säger Karim Walldén, nordisk pr-chef för Unilever personal care till Dagens Media.

Projektet är en del i en större kampanj som körs i samtliga nordiska länder, där de 22 bästa bidragen vinner en resa ut i rymden.

Foap är en plattform där användare kan ladda upp bilder via sin iPhone, där de tilldelas en rating. Bilder som får över en viss rating säljs för reklamändamål. Fotograferna och företagen delar på intäkterna.

Nyligen lanserades även Foap Mission som låter företag bygga upp sina bildbanker som de kan använda i sin marknadsföring. Hittills har Interflora, Puma, Rebtel, Hattrick och VisitSweden anslutit sig till tjänsten.

Helen Preutz

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.