Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag19.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Axe byter tjejer mot rockband

Publicerad: 21 September 2009, 04:46
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:14

Rockband skapar uppmärksamhet åt Axes nya parfym.


Unilever utökar Axe-familjen med Axe Instinct. Enligt tillverkaren handlar det om en ”rivig” doft, och följaktligen lanseras parfymen med ett rivigt rockband, ” RocknRoll Allstars” .

Gerillakampanjen drog igång i fredags, genom att bandet dyker upp på oanmälda platser i Stockholm och drar av en låt.

Axe reklamfilmer har hittills handlat om män som får kvinnor på fall när de bär parfymen. Enligt Arletka Skurczynska, varumärkeschef för deodoranter på Unilever, vill man nu "visa upp en annan sida av Axe som är mer än bara tjejer".

– Vi backar upp ett nytt band som är på frammarsch och vars stil matchar den nya produkten, säger hon i ett pressmeddelande.

Senare kommer bandet också att spela i Göteborg.

RocknRoll Allstars bildades för två år sedan och deras låt ”Shake” har spelats i Bandit 106,3.

– Greppet med spontanspelningar på stan tycker vi känns rock and roll och helt klockrent för Axe Instinct. Det ska bli riktigt kul att se vad responsen  blir när vi dyker upp, säger Arletka Skurczynska. 

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.