Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Axa tar hjälp av 70-talet i ny kampanj

Publicerad: 20 januari 2015, 08:35
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:16

Axa går ut med en stor kampanj och relanserar Socialstyrelsens klassiska slogan ”Ät mera gröt” från 70-talet.


MJ

Markus Jacobsson


Enligt Axa har havre blivit en stark symbol för både energi och ork vilket företaget har tagit fasta på i den kommande kampanjen.

­– Havre har många hälsofördelar som fullkorn och kostfibrer, men som gröt är den kanske främst känd för att ge energi, vilket självklart är anledningen till att vi återknyter till den klassiska kampanjen från 70-talet, säger Per Holgård Nordic Brand Manager på Axa i ett pressmeddelande.

Kampanjen är en av de större Axa genomfört de senaste åren och syns på utomhustavlor runtom i landet och i sociala medier.

Reklambyrån Ellermore står bakom kampanjen.

Arbetsgrupp Ellermore:

Claes Nevréus, Strategisk projektledare

Håkan Larsson, Copywriter

Mattias Frendberg, Art Director

Beatrice Åberg, produktionsledare

Åsa Wallin, original

Johan Good, planner

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev