Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Axa sprider kärlek i frukosthyllan

Publicerad: 7 April 2010, 10:40
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:55

Axa lanserar en blandad frukostflinga med virvlande hjärtan. Produktlöftet är ”både nyttigt och gott”.


För snart två år sedan startade Lantmännens vitalisering av bolagets varumärken och kommunikationsstrategi tillsammans med Storåkers McCann. Ett steg på vägen är en översyn av Axas sortiment och reklam. Byrån Identity Works har tagit helhetsgreppet om Axas första produktlansering i ny tappning – Axa Multi Crush.

– Axa står för det naturligt sunda och goda. Produktidentiteten utgår från det och ska samtidigt kännas modern och lustfylld, säger Marie Rudolphie, kundansvarig på Identity Works.

Kommunikationens budskap är att konsumenter inte längre behöver välja mellan sund müsli och söta granola-flingor, som Start. Axas nya flingor är både och.

– Förpackningsdesign och kommunikation använder en virvel som är formad som ett hjärta. Hjärtat står för hälsa, men virveln ska också visualisera att Multi Crush är den ultimata blandningen, säger Marie Rudolphie.

Reklamen rullar igång i tv i mitten av maj. Det blir även annonser i print och en digital kampanjsida. Lanseringen sker även i Danmark och Norge.

Arbetsgrupp Identity Works

Marie Rudolphie, kundansvarig; Karin af Malmborg och Anders Björk, design director; Leo Hallerstam, kreatör/kommunikationsstrateg; Maria Giertz, produktionsledare; Johan Svedelius, visualizer; Jesper Johansson, junior designer.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.