Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag19.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Avanza i kaxig kampanj

Publicerad: 9 April 2013, 04:31
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:50

Avanza bank lanserar en ny kampanj idag med konceptet ”Avanza bank – som det borde vara”. Budskapet ska även kommuniceras internt.


Det nya varumärkeslöftet ska kommuniceras via print och en digital kampanj med start i Dagens Industri idag. Budskapet ”som det borde vara” ska även kommuniceras internt på företaget.

– Jag kommer från Garbergs och det jag har lärt mig är att det är viktigt att det man kommunicerar är sant och inte blir något man klistrar på. Vi har kundens bästa före aktieägarna, vilket är unikt i bankvärlden. Avanza har bra produkter men har inte varit så bra på att prata om dem, säger Peter Westling, marknadsdirektör på Avanza.

Han tillträdde i augusti och gick då över till kundsidan från Garbergs. Kampanjen har tagits fram Inhouse och ska visa att Avanza bank inte är som en ”vanlig bank”.

– ”Som det borde vara” är starkt och kaxigt, säger Peter Westling.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.