Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag31.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Avanza Bank i 72-timmarskampanj

Publicerad: 22 Maj 2012, 12:33
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:21

Under en kampanj som pågår 72 timmar i sträck kommer anställda på Avanza Bank att vara på plats för att svara på frågor angående pension.


Ämnen i artikeln:

Great WorksAvanza

Kampanjen, som är framtagen tillsammans med Great Works, kommer att pågå under 72 timmar. Under hela tiden kommer anställda på banken att finnas på plats för att ta emot samtal från kunder angående pensionssparande.

– Vi vill skapa intresse för pensionsområdet genom att tala klarspråk, inte säga att allt kommer att ordna sig. Ansvaret ligger på dig som sparare. Syftet är så klart att visa på skillnaden det gör att spara hos en bank med lägre avgifter, säger Avanza Banks marknadschef Henrik Rosvall, till dagensmedia.se.

Samtliga av bankens avdelningar, såväl marknad som kundtjänst, kommer att sitta jour. Även bankens vd Martin Tivéus och sparekonomen Claes Hemberg kommer att finnas på plats.

– Den stora kampanjen pågår fram till sommaren, men i denna del kan man dygnet runt prata med någon hos oss. Alla kommer svara på frågor och försöka få folk att få koll, säger Henrik Rosvall.

Information om kampanjen går ut via bankens egen sajt och sociala medier, men även i vissa köpta medier som di.se och Compriser.

Banken kommer har även satt upp en live-webbkamera som kommer att streama live, så att kunderna kan se att de anställda verkligen är på plats.

I och med kampanjen kommer banken även att släppa instruktionsfilmer och digitala verktyg för att räkna ut pensionen på sajten.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Great WorksAvanza

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.