Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Audis snöräddare kan vinna i Media

Publicerad: 22 juni 2015, 06:57
Uppdaterad: 6 december 2015, 11:57

Åkestam Holst har dubbel vinstchans i Media-kategorin i Cannes Lions.


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Åkestam Holst kan vinna två lejon i Media för sin kampanj "Snöräddarna" för Audi.

Totalt har Sverige åtta bidrag på shortlist i Media-kategorin. Förutom Åkestam Holst får Ingo ytterligare en nominering för Lidl-kampanjen "Bosses mjölk" och  Forsman & Bodenfors för FN-kampanjen "805 million names".

Övriga svenska bidrag på shortlist i Media är The Fan Clubs "United Translators of Sydsvenskan" för Sydsvenskan, OMD och DDB Stockholms "Fruit Match för McDonalds", Primes "Scandic to go" för Scandic Hotels och Edelman Deportivos "Press play to give" för Unicef och Abba-museet.

Samtliga svenska nomineringar

OMD och DDB Stockholm: "Fruit match" för McDonalds

Ingo: ”Bosses mjölk” för Lidl

Prime: "Scandic to go" för Scandic Hotels

Forsman & Bodenfors: "805 million names" för UN World Food Programme

Åkestam Holst: "Snöräddarna" för Audi (två nomineringar)

The Fan Club: "United translators of Sydsvenskan" för Sydsvenskan

Edelman Deportivo: "Press Play to give" för Unicef Sverige och Abba The Museum

Se hela shortlist för media i dokumentet till höger.

LÄS ÄVEN:

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Cannes Lions

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev