Få hela storyn
Starta din prenumeration
Kampanjer
Publicerad: 22 juni 2015, 06:57
Uppdaterad: 6 december 2015, 11:57
Åkestam Holst har dubbel vinstchans i Media-kategorin i Cannes Lions.
Ämnen i artikeln:
Cannes LionsDu missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Åkestam Holst kan vinna två lejon i Media för sin kampanj "Snöräddarna" för Audi.
Totalt har Sverige åtta bidrag på shortlist i Media-kategorin. Förutom Åkestam Holst får Ingo ytterligare en nominering för Lidl-kampanjen "Bosses mjölk" och Forsman & Bodenfors för FN-kampanjen "805 million names".
Övriga svenska bidrag på shortlist i Media är The Fan Clubs "United Translators of Sydsvenskan" för Sydsvenskan, OMD och DDB Stockholms "Fruit Match för McDonalds", Primes "Scandic to go" för Scandic Hotels och Edelman Deportivos "Press play to give" för Unicef och Abba-museet.
Samtliga svenska nomineringar
OMD och DDB Stockholm: "Fruit match" för McDonalds
Ingo: ”Bosses mjölk” för Lidl
Prime: "Scandic to go" för Scandic Hotels
Forsman & Bodenfors: "805 million names" för UN World Food Programme
Åkestam Holst: "Snöräddarna" för Audi (två nomineringar)
The Fan Club: "United translators of Sydsvenskan" för Sydsvenskan
Edelman Deportivo: "Press Play to give" för Unicef Sverige och Abba The Museum
Se hela shortlist för media i dokumentet till höger.
LÄS ÄVEN:
Kristin Djerf
Ämnen i artikeln:
Cannes Lions