Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Audi ökar medietrycket

Publicerad: 7 April 2010, 10:53
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:55

Audi lockar besökare till bilhallarna med tv-reklam och gerilla-aktiviteter.


Som Dagensmedia.se tidigare har berättat har Audi gått ut hårt för att sätta en ny standard för lokalannonsering i samband med lanseringen av nya Audi Quattro.

I de första vändorna bearbetades befintliga kunder via vip-events i bilhallarna, men i helgen öppnar man upp dem för allmänheten.

Nu drar drar Audi på med tv-reklam i Kanal 5 och en kampanjsajt.

– Syftet är att få in folk i bilhallarna, vi känner ett stort köpsug efter Audi, säger Tomas Lindroos.

Samtidigt har man under ett par helger kört gerillaevents, i samarbete med Sail Stockholm. Bland annat med en karavan med Quattro-stripade båtar på släp bakom Audi Q7:or.

  – Vi har höga mål i den här kampanjen, men ligger just nu över förväntan. Att vi dessutom säljer bilar under dagarna är bara roligt, säger Tomas Lindroos, märkeschef Audi Stockholm.

Audi kommer i framtiden att jobba mer integrerat med sin kommunikation.

 – När det gäller varumärkesbyggande så har Audi alltid varit bra. Det är på relationssidan det behövs nya grepp, som vi tar nu, säger Tomas Lindroos.

Kampanjsajten är framtagen av webb-byrån Raccoon Development. Kampanjens manér är framtaget av Passion och för eventen svarar Ralph Bolin of Sweden.

Henrik Boman

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.