Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

ATG tar över Fotografiska

Reklamfiguren Vinnie tar över Fotografiskas Instagramkonto.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 25 Augusti 2017, 05:52
Uppdaterad: 25 Augusti 2017, 06:05

Ämnen i artikeln:

ATG

Fotografiska låter sponsorn ATG, med hästen Vinnie i spetsen, tar över museets Instagramkonto under en vecka.

Vinnie ska dagligen lägga upp bilder där han tolkar kända bilder från Fotografiskas utställningar. Den första bilden är en selfie, som följs av bland annat lejonet från Nick Brandts utställning ”On This Earth” och Martin Schoellers bild på George Clooney från ”Up Close”. 

Fotografiska har tidigare lånat ut sitt Instagramkonto till kända namn i samband med utställningar, men det här är första gången som en annonsör får tillgång till kontot.

Vinnies övertag av Instagramkontot görs som ett avslut på utställningen ”Like a Horse” där ATG är partner.

– Vi gillar att testa olika grepp för att nå ut. Varje år ger ATG 1,7 miljarder kronor till hästsporten och det kändes naturligt att vara partner till utställningen ”Like a Horse”. Att avsluta utställningen med vår mest älskade ambassadör är både roligt och rätt, säger Sten Andersen, marknadschef på ATG, i ett pressmeddelande.

Ämnen i artikeln:

ATG

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.