Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

ATG:s jättekampanj

Publicerad: 14 Mars 2012, 13:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:29

I samband med bytet av identitet går ATG upp med en ny reklamkampanj, signerad Åkestam Holst. ATG storsatsar med en film på 60 sekunder.


Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstATG

Under fyra dagar i Los Angeles spelades cirka 20 reklamfilmer och runt 10 trailers in, vilket täcker ATG:s årsbehov i tv. Med på resan var svenska toppkuskar, tre kamerateam, 160 statister och över 30 hästar.

Produktionsbolag är Flodell Film och regissör är Thomas Jonsgården.

Nu börjar de första resultaten synas i tv. En 60 sekunder lång reklamfilm – kallad ”The Rush” – går upp i TV4-gruppens kanaler.

Filmen ska beskriva känslan en spelare kan ha inför lördagens lopp.

– Visst överdriver vi. Vi bjuder in brett till en storslagen värld, men vi ska alltid vara sanna mot de som kan mest om trav, visa dem respekt. Till exempel har vi Sveriges två kanske bästa kuskar med i filmerna, Erik Adielsson och Björn Goop. Det är inget gemene man ser, fast för fansen är det en stor skillnad, säger Mark Ardelius, copywriter på Åkestam Holst i ett pressmeddelande.

Mer om kampanjen

Title: The Rush

Client(Brand): ATG

Agency : Åkestam Holst

City & Country: Stockholm, Sweden

Agency Producer: Leila El-Zein

Client contact: Leif Öhlund

Account manager (agency) : Nicolas Hasselström

Production Manager (agency): Ikka Norberg

Copywriter: Mark Ardelius

Art Director: Jesper Holst

Director: Tomas Jonsgården

Production Co & City: Flodellfilm, Stockholm Sweden

Producer: Magnus Åkerstedt

Director of Photography: Lasse Frank

Post Production & City: MPC, London

Telecine: Paul Harrison @ MPC, London

Editor & Company: Marcus Lindqvist

Sound editor and company: Frippe Jonsäter, Ljudligan in Stockholm

Music Composer: Adam Nordén

Production Service Company: Bootleggers, Los Angeles

Service Producer: Todd Harter

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstATG

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev