Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

ATG hyllar slutspelsskägget

ATG och Minnesota slår ett slag för ”slutspelsskägget”.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se


Publicerad: 21 Mars 2016, 08:53
Uppdaterad: 21 Mars 2016, 08:59

Ämnen i artikeln:

ATGMinnesota

ATG klev i år in som en av huvudsponsorerna till SHL.

När slutspelet nu sätter igång aktiverar ATG sitt sponsorskap med hjälp av kommunikationsbyrån Minnesota.

Kampanjen – som kretsar kring begreppet ”slutspelsskägg” – utgår från arenorna, sajten atg.se/shl och ATG:s Facebooksida. Hockeyfansen uppmanas ta en skäggbild och ladda upp den på Instagram, med chans att vinna en resa till New York.

– Engagemanget kring slutspelet är stort och vi vill kunna stärka fansens upplevelse både fysiskt på plats i arenorna men även i de digitala och sociala kanalerna, säger Niclas Rahm, concept director på Minnesota, och fortsätter:

– Vi låter fans och spelare hylla och boosta sina lag med unikt framtagna slutspelskägg. Vi hoppas att vi på ett lekfullt och engagerande sätt uppmärksammar hockeypubliken att ATG och V75 är en av ligans nya huvudsponsorer.

Sten Andersen, marknadschef på ATG, säger i ett pressmeddelande:

–  Som huvudsponsor till SHL är det viktigt att ta tillvara på hockeyfansens engagemang och kärlek till sitt klubblag. Med denna lustfyllda aktivering under slutspelet som bygger just på det engagemanget hoppas vi kunna knyta ATG närmare SHL och klubbarnas fans.

ARBETSGRUPP

Niclas Rahm, PR & Concept Director

Jonas Cavallin, Strategic Director

Sofia Thomasson, Planner

Per Lind, Art Director

Johan Lundin, Copy

Line Lövaas, Production Manager

Ämnen i artikeln:

ATGMinnesota

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.