Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag23.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Aston Martin gör digital debut

Publicerad: 13 Januari 2011, 09:55
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:25

Aston Martin följer i BMW:s och Audis hjulspår. Nu lanserar lyxbilstillverkaren en webbexklusiv miniserie.


Miniserien i tre delar blir Aston Martins första digitala kampanj, och går ut på att marknadsföra bilen Rapid, som lanserades i februari 2010.

Serien handlar om fyra agenter som ska leverera ett värdefullt paket, ”tid”, till en mystisk person i Zürich.

– Det är en central kampanj, planerad i England. Den går ut på att man ska vinna tid, och tid är pengar, och hänger ihop med deras slogan som är ”Power, beauty and soul”, säger Mette von Schack, pr- och marknadsansvarig på Callisma, en svensk återförsäljare av Aston Martin.

Det första avsnittet, där rollfigurerna introduceras, gick upp igår och nästa avsnitt kommer på onsdag.

Tittarna uppmanas även att ”lösa gåtan” genom ledtrådar som ges i varje avsnitt för chansen att vinna priser.

Filmerna går att se på kampanjsajten samt Aston Martins Youtube-kanal. Det går dessutom att följa karaktärerna på Twitter och Facebook.

Ardalan Samimi

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.