Gå direkt till textinnehållet

Astigmatiker i TBWA:s Synsam-premiär

"Svenska astigmatiker" är temat för optikerkedjan Synsams höstkampanj. Det är TBWA:s första film för kunden.

Igår lanserade Synsam sin höstkampanj där man vill sätta det vanligaste synfelet – astigmatism – i fokus. I kampanjen lyfts astigmatiker fram och "ges en aura av framgång och finess".

– I den nya reklamkampanjen lyfter vi på hatten för våra kunder och alla andra som bär glasögon, men framför allt hyllar vi alla astigmatiker, säger Peter Herte, marknadschef på Synsam i ett pressmeddelande.

Kampanjen, som är TBWA:s första för Synsam, kommer att kommuniceras i TV och på webben, i sociala medier och i print. Reklamfilmen är producerad av B-Reel.

Läs mer om kriget mellan optikerkedjorna – och hur Synsam har drabbats av minskade medieköp – i DM Digital:

Publicerad 2013-09-05 05.18Uppdaterad 2015-12-06 13.35

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: