Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag18.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Arvingarna i firmafestkampanj

Publicerad: 17 Maj 2011, 08:18
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:10

Gröna Lund vill locka fler femkampare till nöjesfältet med ett firmafesthäfte och ett firmafestspel på webben. Arvingarna presenterar upplägget i en ny tappning av ”Eloise”.


Gröna Lund lanserar ett firmafesthäfte med femkamp, femkampsmiddag och biljetter till Arvingarnas rock- och schlagershow. Navet i femkampskampajen är ett firmafestspel på webben, även det signerat Pool. Där berättar även Arvingarna om upplägget i en helt ny version av Eloise.

– Årets Firmafestpaket fick sin prick över i när vi fick jobba med Arvingarna. Att de var så taggade på att sjunga in ny text till Eloise och bli tecknade figurer i ett spel är superkul, säger Anna Selqvist, projektledare för kampanjen på Gröna Lund, i ett pressmeddelande.

I ett elektroniskt dr till målgruppen finns en länk till kampanjsajten, som på så sätt anpassas för företagets situation. Kampanjen går också i radio och print. Vizeum står för mediestrategi.

– Ambitionen är att reklamen för Gröna Lund ska vara en upplevelse i sig. Vi vill ge människor något att prata om på fikarasten och helst såklart också boka in en femkamp, säger Jenny Åberg Hüttner, cd och delägare på Pool.

Kampanjfakta

Uppdragsgivare: Anna Selqvist, Kicki Kollstedt

Arbetsgrupp Pool: Jenny Åberg-Hüttner cd, PJ Lindqvist, Baris Berktan ad, Maria Åsbrink copy, Carina Claesson Larsson projektledare, Pia Roos produktionsledare, Anders Pettersson webbutvecklare, Mani Sancho Ortiz och Albert Schaprio flash directors, Anna Lindtsröm gränssnittsutvecklare.

Mediebyrå: Vizeum

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.