Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Arla väljer Mother

Publicerad: 14 Maj 2010, 10:39
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:50

Mother i London och New York får uppdraget att marknadsföra Arlas ostsortiment.


Uppdraget stod slutligen mellan fyra byråer.

– Alla fyra byråerna har presenterat utmärkta lösningar men Mother tog det till en högre nivå. Både vad gäller strategiskt tänkande när det handlar om att bygga ett varumärke och den kreativa lösningen, säger Kaspar Gronegaard, ansvarig för Arlas avdelning Global Cheese.

Mothers uppdrag blir att ompositionera Arlas många olika ostar under varumärket Castello, som har sitt ursprung i blue cheese och som redan säljs på 50 marknader.

Den nya kampanjen för Castello lanseras i oktober. Den kommer att synas i tv, print, internet och i samband med olika slags aktiviteter i Norden, Tyskland, Storbritannien, USA, Kanada, Australien, Ryssland och Polen.

Strategin bakom kampanjerna för Castello är att peka på den roll ost spelar i sociala sammanhang.

– Pitchen för Arla är ett exempel på samarbetet mellan våra byråer i London och New York, säger Linus Karlsson, en av grundarna av och delägare i byrån i New York.

Mother New York har i dag cirka 90 anställda och kunder som Dell Computers, Johnson & Johnson, TV-bolaget NBC, Stella Artois, varukedjan Target och Virgin.

Åke Lindberg

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.