Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag25.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Arla slår ett slag för filmjölken

Publicerad: 22 Juni 2010, 05:18
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:46

Försäljningen av filmjölk sjunker. Det vill Arla ändra på genom tävlingen Filmjölkstorpet. ”Vi vill lyfta fram filmjölken ur gömmorna”, säger pr-chefen Inger Söderlund.


Ämnen i artikeln:

ArlaANR BBDOCarat

Enligt Arla beror de senaste årens dalande försäljningssiffror på de kalla somrarna.

– När det är varmare äter vi mer filmjölk än när det är kallt. Och blir det varmt ger det även en extra skjuts in på hösten, säger Inger Söderlund, som påpekar att försäljningen kan öka upp till 50 procent vid varmt väder.

Varmt väder har dock det inte blivit så mycket av denna sommar - och därför vill Arla nu slå ett slag för produkten, som man kallar en ”nationalklenod”.

I dag, tisdag, kickar man igång en tävling där konsumenterna kan vinna ett torp i värmländska Sunne, genom att skicka in 15 framsidor av enliters filmjölkspaket samt en motivering till varför han eller hon vill vinna.

Tävlingen kommuniceras inledningsvis i kvällspress men Arla ska annonsera i andra kanaler under sommaren. Samtidigt behöver torpet renoveras, och arbetet kan följas på Arlas sajt.

Kampanjen har tagits fram i samarbete med ANR BBDO. Arlas mediebyrå är – än så länge, då man befinner sig mitt upp i pitch – Carat.   

Martin Schori

Ämnen i artikeln:

ArlaANR BBDOCarat

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.