Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Arla kampanjar för Mjölkens dag

Publicerad: 1 Juni 2012, 11:44
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:20

Arla vill etablera mjölkens dag i Sverige genom en kampanj i samarbete med reklambyrån Kärnhuset.


Ämnen i artikeln:

KärnhusetArla

Mjölkens dag, som inträffar i dag, är en internationellt firad dag. Men i Sverige är den relativt okänd. Detta är något som Arla vill ändra på i år, med hjälp av en kampanj.

Kampanjen för Mjölkens dag har pågått sedan 16 maj på Arlas hemsida, där 25 000 Mjölk-o-gram innehållande mjölk och kaka finns för beställning.

Nu kommer en del av Mjölk-o-grammen att levereras personligen av brottare, mimare och mjölkbud på Segway till beställare runt om i Stockholm.

Fförhoppningen är att mjölkens dag ska få samma uppmärksamhet som kanelbullens dag i fortsättningen.

Kärnhuset fick uppdraget och har tagit fram hela konceptet för kampanjen.

Mjölkens dag instiftades år 2001 av FN-organet FAO (Food and Agriculture Organization) och firas över hela världen. Dagen instiftades för att lyfta och påminna om mjölkens betydelse för folkhälsan.

Se Kärnhusets introduktionsfilm här:

<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/C78xQG3hxDU" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Kärnhusets Arbetsgrupp

Art Director: David Elander Hinnerud

Copywriter: Erik Wennberg, Paul Martinsson

Projektledare: Marcus Tägtström

Produktionsledare: Lisa Sjöstrand

Webbutvecklare: Thomas Kahn, Johan Benjaminsson

Uppdragsgivare: Inger Myresten, Arla Foods

Produktionsbolag: Fabio Films, Evry

Matilda Niang


Ämnen i artikeln:

KärnhusetArla

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.