Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Arla gör Snapchat-kampanj inför OS

Arla teamar upp med humorgruppen I just want to be cool inför Sommar-OS i ny Snapchat-kampanj.

Ebba Elfstrand


Publicerad: 24 Maj 2016, 12:26
Uppdaterad: 24 Maj 2016, 12:31

Ämnen i artikeln:

ArlaSnapchatOS

Inför Sommar-OS samarbetar Arla med humorgruppen I just want to be cool i sin nya Snapchat-kampanj. Kampanjen vill utse den ultimata "mjölksporten" inför mästerskapet.

Som inspiration har Arla myntat höjdhopp över mjölkpaket och mjölkbowling. För att vara med och tävla skickar man in snaps till Arlas Snapchat-konto. Bidragen samlas sedan på arla.se/laddaupp/snapchat. Vinnaren får sin sport tryckt på mjölkpaket över hela landet.

Arla vill med kampanjen uppmärksamma sitt sponsorskap med Sveriges Olympiska Kommitté för sin yngre målgrupp.

– Vi har sett goda effekter av att jobba med social influencers på det här sättet. Snapchat är den sociala kanal som växer snabbast bland unga. Det viktiga är att hitta ett koncept som passar, säger Emma Blom, vd på Social Industries, i ett pressmeddelande.

För att få spridning på sin kampanj har Arla valt att samarbeta med I just want to be cool. Humorgruppen skickar ut tre egna mjölksporter via Arlas Snapchat-konto. De informera även sina följare att Arlas "mjölksport"-tävling är igång.

Bakom kampanjen står sociala medier-byrån Social Industries.

Ämnen i artikeln:

ArlaSnapchatOS

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.