Få hela storyn
Starta din prenumeration
Kampanjer
Publicerad: 24 maj 2016, 12:26
Uppdaterad: 24 maj 2016, 12:31
Arla teamar upp med humorgruppen I just want to be cool inför Sommar-OS i ny Snapchat-kampanj.
Inför Sommar-OS samarbetar Arla med humorgruppen I just want to be cool i sin nya Snapchat-kampanj. Kampanjen vill utse den ultimata "mjölksporten" inför mästerskapet.
Som inspiration har Arla myntat höjdhopp över mjölkpaket och mjölkbowling. För att vara med och tävla skickar man in snaps till Arlas Snapchat-konto. Bidragen samlas sedan på arla.se/laddaupp/snapchat. Vinnaren får sin sport tryckt på mjölkpaket över hela landet.
Arla vill med kampanjen uppmärksamma sitt sponsorskap med Sveriges Olympiska Kommitté för sin yngre målgrupp.
– Vi har sett goda effekter av att jobba med social influencers på det här sättet. Snapchat är den sociala kanal som växer snabbast bland unga. Det viktiga är att hitta ett koncept som passar, säger Emma Blom, vd på Social Industries, i ett pressmeddelande.
För att få spridning på sin kampanj har Arla valt att samarbeta med I just want to be cool. Humorgruppen skickar ut tre egna mjölksporter via Arlas Snapchat-konto. De informera även sina följare att Arlas "mjölksport"-tävling är igång.
Bakom kampanjen står sociala medier-byrån Social Industries.
Ebba Elfstrand