Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Arla gör radioshow

Publicerad: 3 November 2010, 07:03
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:33

Erik Haag ska leda Arlas nya radioprogram, som ska stärka den interna kommunikationen.


Ämnen i artikeln:

KärnhusetArla

Radioshowen ”Hallå Arla!” är en del i Arlas interna kommunikationskampanj och syftar till att sprida nödvändig information till alla som arbetar på mejeriföretaget.

– Det är ett nytt, roligt och kostnadseffektivt sätt att nå ut till alla medarbetare, och ett komplement till Arlas andra kommunikationskanaler, säger Marcus Tägtström, vd på Kärnhuset, som står bakom radioshowen.

Det 45-minuter långa programmet kommer att innehålla en blandning av reportage, intervjuer, nyheter, matlagningsprogram samt även musik, och leds av Erik Haag.

– Radio är en bra kanal för att informera saklig information på ett bra och roligt sätt. Och med ny teknik kan man distribuera radio på annat sätt, säger Marcus Tägtström.

För att nå ut till alla medarbetare på mejeriföretaget – såväl lastbilsförare som lagerarbetare – distribueras showen via cd-skivor, men det kommer även att finnas tillgängligt på intranätet.

– Om du har medarbetare som alla inte är uppkopplade, måste man göra det så lätt som möjligt för dem att ta del av informationen. Och en fysisk produkt känns dessutom lyxigt och roligt, säger Marcus Tägtström.

Det kommer även att vara möjligt att kommentera, ta del av extramaterial och ställa frågor inför nästa program på Arlas intranät.

Åtta program är planerade, och det första sänds i veckan.

Kärnhusets arbetsgrupp

Jenny Sandqvist, projektledare

Marcus Tägtström, strateg

Lisa Rönngren, produktionsledare

Ingela Winstrand, producent

Ardalan Samimi


Ämnen i artikeln:

KärnhusetArla

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev