Arket fyller ett år – firar med kampanj

2018-09-06 08:07  
Arket släpper kampanj i samband med sin ettårsdag.

Hållbar användning över tid står i fokus när Arket släpper sin ettårskampanj.

I Augusti förra året slog Arket upp sin första butik, i premiärstaden London.

Butikskedjan som tillhör HM-koncernen, firar nu ettårsjubileum med att lansera en kampanj.

Syftet är att uppmärksamma Arkets fokus på nyckelplagg för hållbar användning över tid, vilket också genomsyrar deras butikskoncept "Modern-Day Market".

– Många av produkterna har varit med oss sedan starten och är vad vi kommer referera till och fortsätta bygga vidare på kommande år. Urvalet av plagg är självsäkra och lättburna, definierad av en funktionell elegans och är avsedd att fungera som byggstenar i en mångsidig vardagsuniform”, kommenterar Arkets kreativa chef, Ulrika Bernhardtz.

Arket öppnade sin första butik i Sverige den första juni i år. Den skulle ha slagit upp sina portar redan i vintras, men eftersom byggnaden på biblioteksgatan, där den tilltänkt butiken skulle ha legat, drabbades av en brand, försenades öppningen och butiken fick ny adress..

Janne Naess

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt