Arket fyller ett år – firar med kampanj

Hållbar användning över tid står i fokus när Arket släpper sin ettårskampanj.

I Augusti förra året slog Arket upp sin första butik, i premiärstaden London.

Butikskedjan som tillhör HM-koncernen, firar nu ettårsjubileum med att lansera en kampanj.

Syftet är att uppmärksamma Arkets fokus på nyckelplagg för hållbar användning över tid, vilket också genomsyrar deras butikskoncept "Modern-Day Market".

– Många av produkterna har varit med oss sedan starten och är vad vi kommer referera till och fortsätta bygga vidare på kommande år. Urvalet av plagg är självsäkra och lättburna, definierad av en funktionell elegans och är avsedd att fungera som byggstenar i en mångsidig vardagsuniform”, kommenterar Arkets kreativa chef, Ulrika Bernhardtz.

Arket öppnade sin första butik i Sverige den första juni i år. Den skulle ha slagit upp sina portar redan i vintras, men eftersom byggnaden på biblioteksgatan, där den tilltänkt butiken skulle ha legat, drabbades av en brand, försenades öppningen och butiken fick ny adress..

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

Publicerad 2018-09-06 06.07Uppdaterad 2018-09-06 06.20

Ämnen i artikeln: