Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Årets Pridekampanj uppmanar till att "göra slut"

Publicerad: 30 Juli 2015, 06:56
Uppdaterad: 6 December 2015, 11:55

En fotoutställning med mer eller mindre nakna kroppar sätter fokus på temat "Gör slut!"


Ämnen i artikeln:

Pride

Temat för årets Pridefestival är just "Gör slut!" vilket syftar till att göra slut med fördomar och normer som förtrycker och håller tillbaka människor. Temat går igen även i årets kampanj som den här gången resulterat i en fotoutställning på Kulturhuset.

– Tanken är att visa på olika kroppar, att vi alla är olika, men givetvis alltid är lika mycket värda. Alla har rätt att vara sig själva oavsett vilka vi är och hur vi definierar oss själva, säger Sandra Ehne, ordförande  för Pride, till Dagens Media.

Kampanjen är framtagen inhouse ideellt tillsammans med reklambyrån Onemotion. Bilderna finns tillgängliga på Kulturhuset fram till på söndag.

– Det här är ett nytt försök. Stockholm Pride har tre plattformar: politik och kultur i Pridehouse, underhållning och trygg mötesplats i Pridepark och manifestation i paraden. Den här kampanjen är ett sätt att sammanföra dem. Vi lyfter in manifestationen i Kulturhuset, säger Sandra Ehne.

Gemensamt för alla som medverkar i kampanjen är att de själva definierar sig utanför den rådande könsnormen och inte är professionella modeller.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Pride

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.