Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag29.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Arbetsmiljöverkets nya kampanj mot stress

Publicerad: 14 Mars 2016, 15:30
Uppdaterad: 15 Mars 2016, 11:04

Banner för Arbetsmiljöverkets nya film "Utmaningen".

Med filmen "Utmaningen" vill man belysa och förebygga ohälsa på Sveriges arbetsplatser.


Ämnen i artikeln:

Arbetsmiljöverket

I sin nya kampanj "Utmaningen" vill Arbetsmiljöverket lyfta fram en av samhällets största utmaningar. Med filmen vill myndigheten dels belysa det ökade antalet anmälda arbetssjukdomar på grund av bland annat för hög arbetsbelastning eller kränkande särbehandling på jobbet, men också lyfta fram de nya föreskrifterna om arbetsmiljö som tas i bruk den 31 mars.

I filmen "Utmaningen" får man höra berättelser från människor som har egna erfarenheter av stressrelaterade sjukdomar.

– Vi har samarbetat med vår kommunikationsbyrå Granat och samarbetat med olika fokusgrupper och testat olika typer av anslag och tonalitet. Vi hoppas på att filmen ska nå 150 000 visningar. Med filmen vill vi skapa kännedom om de nya reglerna som träder kraft 31 mars och få arbetsgivare och arbetstagare att tänka till, säger Christer Fernström, beställare till filmen och projektledare på Arbetsmiljöverket, till Dagens Media.

Produktionsbolaget bakom filmen är Atmo i regi av Tarik Saleh, Lisa Belfrage och Marianne Gustavsson.

Anton Äng

anton.ang@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Arbetsmiljöverket

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.