Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

APW ikoniserar Musikaliska

Publicerad: 10 september 2012, 06:04
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:12

Konserthuset Musikaliska går nu ut i en höstkampanj signerad A Perfect World.


EH

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se


Förra hösten återlanserades konserthuset på Nybrokajen 11 med namnet Musikaliska. Reklambyrån A Perfect World arbetade då med att ta fram konserthusets marknadsföring, logotyp och färger. Byråns arbete med konserthusets marknadsföring ledde också till en Guldäggs-nominering.

Nu går konserthuset ut i en höstkampanj, signerad just A Perfect World. Höstkampanjen, som går i dagspress och utomhus, tar avstamp i franska revolutionen och klassiska franska ikoner.

Tanken är att kampanjen ska belysa att temat för Musikaliskas höstprogram är Frankrikes kulturliv. 

Arbetsgrupp:

Pia Högberg, cd

Peder Anzén, ad

Johan Gustafsson, ad

Åsa Österlund, copy

David Hamp, Fotograf RBLS

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev