Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Apoteket och F&B tar hem storvinsten

Publicerad: 9 December 2010, 21:35
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:28

Apoteket och Forsman & Bodenfors vinner det prestigefulla kategori-priset Långsiktig Varumärkesvård.


Kategorin långsiktig varumärkesvård premierar kampanjer med med långsiktiga kampanjkoncept på minst tre år och förmågan till förnyelse inom ramen för konceptet. Bara en annonsör prisas i kategorin och i år är det Apoteket och reklambyrå Forsman & Bodenfors som får priset.

Juryns motivering till priset:

Att försöka vända människors uppfattningar om ett varumärke med hjälp av kreativ reklam kan ge vilken varumärkesdirektör som helst huvudvärk.  Att dessutom lyckas med konststycket att detta ger den effekt man eftersträvat kan leda till många sömnlösa nätter. Att samtidigt öka sin marknadsandel när man redan är marknadsledare gjorde oss i juryn sjuka av avund.

Effektsammanfattning:

Då (2006):

– Gå från plats sex bland Sveriges mest ansedda varumärken till topp tre.

– Kärnvärden ”nytänkande” och ”omtänksam” skulle förstärkas.

– Försäljningen inom egenvård skulle som lägst ligga på samma nivå som utvecklingen i detaljhandeln.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.