Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Apoteket gasar med "Hälsokollen"

Publicerad: 14 April 2010, 11:01
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:53

Apoteket storlanserar nya tjänsten ”Hälsokollen”. ”Hur mår du?” är den ständiga frågan i Forsman & Bodenfors reklam som ska få folk att kolla hälsan. Se filmen på Dagensmedia.se.


Apoteket har varit tvingad till reklamstopp en längre tid i samband med avregleringen, men sedan några veckor är det gasen i botten. I morgon startar lanseringen av ”Hälsokollen” på allvar.

– ”Hälsokollen” är precis i linje med vår strategi framöver, säger Eva Fernvall, varumärkesdirektör på Apoteket.

Enkelhet och lustfylldhet är utgångspunkten för kampanjen som går i tv, radio, banner och på apoteken. Temat är kort och gott frågan ”Hur mår du egentligen?”

– Hjärta och kärl är känsliga ämnen som skrämmer bort folk. Det är även förknippat med fördomar som att det bara berör överviktiga. Vi ville göra en bred och tillgänglig kampanj. Drömmen är att kidnappa vardagsfrågan ”hur mår du?”, säger John Bergdahl, ad på Forsman & Bodenfors.

Doberman står bakom det digitala upplägget i Hälsokollen och Hälsolabbet. Den senare är gratis och där kan kunden sätta upp mål, hålla koll i vardagen, följa upp målen och utmana sina vänner.

Läs hela artikeln i DM Plus.

Byråfakta

Ansvariga på Apoteket: Carina Backhans, Johan Landeström och Eva Fernvall.

Arbetsgrupp på Forsman & Bodenfors: Leif Sorte, kundansvarig; Emelie Gustafsson, projektledare; Patrik Danroth, produktionsledare; John Bergdahl, ad; Johan Olivero/Richard Hallberg, copy; Johanna Hofman-Bang, formgivare; Magnus Kennhed, byråproducent (film), Peter Gaudiano, webbproducent.

Digital designbyrå: Doberman (Hälsolabbet)

Mediebyrå: OMD

Filmproduktion: B-Reel Films (Mikael Marcimain, regissör; Martin Ronström, producent)

Radioproduktion: Sara Haag AB (Sara Haag, regissör; Petra Johansson, producent)

Webbproduktion: Thomson Interactive

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.