Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Apotek Hjärtat öppnar "rosa salong"

Publicerad: 19 oktober 2017, 06:00
Uppdaterad: 19 oktober 2017, 06:39

Bild 1/2  

Kampanjen ska stödja svensk cancerforskning genom barberarsalong i Stockhom.


Ämnen i artikeln:

Apotek Hjärtat

Initiativet "The Pink Barbershop" är del av Apotek Hjärtats insamling till förmån för Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj där de med start i dag öppnar en "rosa barberarsalong" i Stockholm.

Det är i samband med en av apotekets så kallade rosa produkter, ett rosa rakskum för män, de nu håller uppe dörrarna för salongen i sammantaget fyra dagar.

– Genom det här initiativet vill vi uppmuntra alla som har möjlighet att komma till vår salong och raka sig för att visa sitt stöd i kampen mot cancer. Det känns viktigt att visa att vi kan göra skillnad genom små handlingar och vi hoppas på en stor uppslutning, kommenterar Fredrik Kullberg, marknadschef på Apotek Hjärtat.

Salongen är placerad på Mood i Stockholm och på plats för att ge besökarna rakningar kommer barberare från salongen Roy & Son finnas. Varje kund får själv avgöra hur mycket denne skänker till Cancerfonden.

Som en del av kampanjen syns också en hashtagg avsedd för Instagram. Under hela oktober kan användare lägga upp bild på sitt nyrakade ansikte, för varje bild på Instagram skänker Apotek Hjärtat tio kronor till cancerforskningen.

Apotek Hjärtat presenterar konceptet tillsammans med Wenderfalck. Eventbyrån AnotherBrand ligger bakom eventproduktionen.

Simon Nilsson

simon.nilsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Apotek Hjärtat

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.