Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Apollo jublar över nya konceptet

Researrangören Apollo har ökat sin försäljning med 44 procent sedan företaget lanserade sitt nya reklamkoncept.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se


Publicerad: 16 Januari 2013, 09:29
Uppdaterad: 06 December 2015, 13:59

Ämnen i artikeln:

IngoApollo

Dagensmedia.se har tidigare skrivit om Apollos nya reklamkoncept med guden Apollo som frontman.

Nu står det klart att det nya konceptet har vunnit mark. Sedan konceptet lanserades i slutet av december har företaget ökat sin försäljning med 44 procent jämfört med samma period föregående år.

– Det är helt otroligt. Det här är ju en period som även vanligtvis har stor försäljning, säger Kajsa Moström, informationschef på Apollo, till dgensmedia.se.

Samtidigt som försäljningen har ökat så har även trafiken till Apollos sajt ökat med 24 procent.

– Det är förstås en kombination av många saker som ligger bakom de här siffrorna. Men vi ser generellt att den nya reklamen har tagits emot väl. Den är rolig och sticker ut och det är en av orsakerna till att vi valde att gå den här vägen, säger Kajsa Moström och fortsätter:

– Den reklam som har funnits förut har inte gynnat oss. Resereklam är generisk och det har funnits en avsändarförvirring. Då har vi valt något som sticker ut och där det är tydligt att Apollo är avsändare.

Hur går ni vidare med ert reklamkoncept efter dessa siffror?

– Vi kommer att fortsätta arbeta med det här reklamspåret. Vi går ut med nya filmer och nya budskap ganska snart och sedan har vi en stor utvärdering, men det här är ett gott tecken.

Reklamkonceptet har tagits fram tillsammans med reklambyrån Ingo.

Ämnen i artikeln:

IngoApollo

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.