Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Använder kungafamiljen i otrohetskampanj

Publicerad: 28 Oktober 2013, 09:38
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:58

UPPDATERAD. Otrohetssajten Victoria Milan lanserar en ny kampanj där drottning Silvia ger sin svärson rådet att använda Victoria Milan om han vill vara otrogen.


Otrohetssajten Victoria Milan har tidigare använt sig av kungafamiljen i sina kampanjer, något som enligt marknadsföringslagen är olagligt utan personernas samtycke.

Inför prinsessan Madeleines bröllop tog Victoria Milan fram en annons som uppmanade prinsessan att vara otrogen mot sin blivande man.

Nu slår de till igen. I den nya kampanjen står drottning Silvia och prinsessan Madeleines make Chris O'Neill i centrum.

I annonsen ger drottningen Chris rådet att inte begå samma misstag som kungen, utan istället hitta en eventuell älskarinna via otrohetssajten.

"Använd Victoria Milan för en diskret affär" är budskapet.

– Vi har gjort den här typen av kampanjer utomlands förut och man utgår ofta från att folk tar illa upp, men de flesta tycker att den är skojig. Det är en snäll kampanj, säger Dominika Peczynski, Sverigechef för Victoria Milan till Dagens Media.

Hon tycker inte att kampanjen spekulerar i Chris otrohet.

– Nej absolut inte, vi spekulerar inte i otrohet. Det är en kampanj som drar blickarna till sig, men vi spekulerar inte, vi moraliserar inte. Vi är i otrohetsbranchen, men ska man hålla på ska man vara diskret.

I annonsen slår ni ändå fast att kungen har varit otrogen.

– Det är inte något nytt vi meddelar. Det är saker som stötts och blötts. Ingen får reda på något de inte redan visste av den här annonsen, säger Dominika Peczynski.

Vet Silvia om att hon är med i annonsen?

– Det har jag svårt att tänka mig. Men den är så pass snäll och humoristisk. Den är inte insinuant, inte ondskefull, inte sarkastisk. Jag skulle inte bli ledsen. Jag har svårt att tänka mig att hovet kommer säga något.

LÄS OCKSÅ:

Så säger lagen

1 § Näringsidkare får icke vid marknadsföring av vara, tjänst eller annan nyttighet använda framställning i vilken annans namn eller bild utnyttjas utan dennes samtycke. Med namn jämställs annan beteckning som klart utpekar viss person.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.