Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag19.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Anton Hysén ska visa JC:s bredd

Publicerad: 8 Augusti 2012, 05:47
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:15

JC går ut i ett stort omgörningsarbete där de såväl byter namn, gör om i butikerna samt går ut i en bred kampanj.


JC sjösätter nu ett stort förnyelsearbete. Bland annat byter de namn från Jeans & Clothes till Jeans Company och dessutom ska företaget uppdatera sina butiker. För att uppmärksamma allt detta går de nu ut i en bred kampanj.

– Det här är början på något nytt för JC. Företaget har funnits länge och det är dags göra nytt och fräscha till varumärket. Det är ingen hemlighet att JC inte rosat marknaden de senaste åren, säger företagts vd Marthyn Inghamn.

Enligt Marthyn Inghamn måste företaget bredda sin målgrupp och tilltala fler, bland annat vända sig mer mot en kvinnlig målgrupp.

– Hela kampanjen heter ”Jeans for all”, och det kan tolkas som att JC har problem och ska nu sälja till vem som helst, men tanken är att det ska vara coolt, representera en attitydstil och en blandning vi har valt. Vi vill visa en stor mix, både mellan män och kvinnor, ålder och etnicitet, säger han och fortsätter:

–Jag var först livrädd när vi sa att vi skulle bredda målgruppen och göra reklam på det. Hur visar man på det coolaste sättet man kan att märket är till för alla. Men nu när vi har fotat för kampanjen så visar den så otroligt mycket energi, känsla och attityd och det känns riktigt bra.

Kampanjen, som tagits fram tillsammans med Frankenstein, frontas av en rad kända personer, bland annat Anton Hysén, Adam Tensta och Cissi Forss. Kampanjen kommer att gå i butik, print och utomhus, men JC överväger även andra kanaler.

– Kampanjen är långsiktig, och ska hålla på i 12 till 24 månader. Vi har spelat in spotar för tv och sitter och tittar på om vi ska använda oss av dem. Tv kostar mycket pengar, men vi måse se hur vi ska kunna fullfölja kampanjen för att få full effekt, säger Marthyn Inghamn.

Musiken i JC:s film är framtagen av  Joakim Åhlund från Teddy Bears Sthlm.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.