Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag08.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Anton Hysén i SAS gaykampanj

Publicerad: 18 november 2011, 13:22
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:50

SAS följer upp kampanjen ”Love is in the air” med ännu en kampanj riktad mot gaypubliken. Anton Hysén frontar den nya kampanjen.


Ämnen i artikeln:

SAS

Konceptet SAS Crew Guide har funnits i sju år. Tidigare i år släpptes en app under konceptet och nu blir det en videoversion.

I tre filmer från tittare se hur Anton Hysén guidas runt Stockholms restauranger, museer och sevärdigheter.

– Vi lanserade ”Love is in the air”, en kampanj som avslutades med världens första gay och lesbiska bröllop i luften, för att vi låg efter våra konkurrenter med att attrahera HBT-resenärer. Då kampanjen nådde 150 miljoner människor världen över och över 550 000 unika besökare på Love-hemsidan lyckades vi positionera oss som ett av världens främsta flygbolag bland en av de köpstarkaste och mest lojala kundgrupperna, säger Anders Lindström, pr-chef på SAS, i ett pressmeddelande.

SAS HBT-sajt har nu också förbättrats. Där kan användarna hitta information till de nordiska huvudstäderna – guider, kartor, tips och länkar. Det sker i samarbete med ländernas turistbyråer, QX och Stockholm Gay and Lesbian Network.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

SAS

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.