Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag18.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Antivapenkampanj fick stor spridning

Publicerad: 15 April 2013, 14:50
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:49

I en ny kampanj från organisationen ”Moms demand action for gun sense in America” jämförs synen på en barnbok med synen på vapen.


I annonsen, som lanserades idag, syns två flickor sittandes på golvet. Den ena håller en bok om Rödluvan och den andra ett vapen. Texten lyder: ”Ett barn håller någonting som har blivit förbjudet i Amerika för att skydda dem. Gissa vilken?” Längre ner kan man läsa: ”Vi håller Rödluvan borta från skolor på grund av vinflaskan i hennes korg. Varför inte höghastighetsvapen?”

Bakom kampanjen står organisationen ”Moms demand action for gun sense in America.” Bilden har fått stor spridning i sociala medier under dagen och delats över 60 000 gånger på Facebook.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.