söndag5 februari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Antiskampi-reklam kan vinna miljöpris

Publicerad: 15 februari 2012, 07:19
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:33

Naturskyddsföreningens antiscampi-kampanj mot jätteräkor kan vinna webbtidningen Livinggreen.ses Living Green Award.


KD

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Priset delas ut till en person eller organisation som har gjort det lättare för konsumenter att göra gröna val i vardagen.

– Vi behöver fler starka förebilder som hjälper oss att handla rätt, men på ett enkelt och positivt sätt. Det ska vara lätt att handla rätt, om det är för krångligt är det många som inte orkar, säger Edit Künstlicher, chef för Livinggreen.se och den som har tagit initiativ till priset.

Naturskyddsföreningens Antiscampi-kampanj, som ska få konsumenterna att sluta äta jätteräkor, har nominerats för att på "ett lösningsfokuserat sätt hjälpa oss göra ett smartare val vid frysdisken och vid restaurangbesöket", enligt motiveringen.

Även modejournalisten Sofia Hedström har nomininerats till Living Green Award för hennes och fotografen Anna Schoris bok "Modemanifestet".

Övriga nominerade är Salviderm för hudvårdserien Naturligtvis, Ekoturismföreningen och Patricia Rawecka för miljöspelet Gro Play.

Juryn består av förra årets vinnare, modeskaparen Gudrun Sjödén, Björn Axéns vd Johan Hellström, Axfoods miljöchef Åsa Domeij och Edit Künstlicher.

Vinnaren avslöjas vid en gala den 12 mars.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev