Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag01.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Ännu en 100-wattare till SVT:s appkupp

Publicerad: 9 December 2010, 20:50
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:28

Forsman & Bodenfors kniper ännu en 100-wattare för SVT-kampanjen ”Dear Steve Jobs”. Dagensmedia.se presenterar alla vinnare i kategorin.


SVT:s kupp ”Dear Steve Jobs” vid lanseringen av tv-husets nya Iphone-app får ännu ett prestigefyllt pris. Kampanjen vinner 100 watt i kategorin Konsumentreklam strax efter att Forsman & Bodenfors tackat för vinsten i Smartreklam-kategorin.

Så här lyder juryns motivering den här gången:

Genom att skapa en hype som få kring något egentligen ganska tråkigt och samtidigt låta Goliat spela David för en stund, lyckades den här kampanjen få en imponerande, näst intill omedelbar effekt vad både engagemang och kännedom beträffar. Inget hade varit möjligt utan kompetens, mod och nytänkande i allt från brief till lösning och inte minst produktion. 

Vinnare i kategorin Konsumentreklam 2010:

100-watt

Dear Steve Jobs, SVT, Forsman & Bodenfors

 

75-watt

Fredagsmys, OLW, Åkestam Holst 

Den nya praktikanten, ICA, KING 

 

50-watt

Billekar, NetOnNet, Garbergs

Rädda julen, Marabou, Ogilvy Stockholm 

Mellanmålsbyrån, Pressbyrån, Åkestam Holst

Personlig visning, Wetterling gallery, Le Bureau/Wreck

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.