Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Animerad film för Läkarmissionen

Publicerad: 5 Juli 2011, 08:27
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:50

Hjälporganisationen Läkarmissionen vill visa att ”Vissa sidor är viktigare än andra”.


Ämnen i artikeln:

Acne

I februari bytte Läkarmissionen logotyp och uppdaterade hela sin grafiska identitet. Nu kommer den första reklamkampanjen under ny flagg, signerad reklambyrån Jack Russel.

På temat ”Vissa sidor är viktigare än andra” skapades en animerad insamlingsfilm. De animerade dockorna i filmen presenteras som kapitel i en bok vilket, enligt ett pressmeddelande, ska fungera som ett verktyg att arbeta långsiktigt med Läkarmissionens varumärke och verksamhet.  

– Vi ville förmedla det viktiga budskapet att våra givares pengar når fram genom att berätta historien om skräpsamlerskan Ashamoni i Bangladesh. Hennes historia är ett bra exempel på hur viktiga våra givares pengar är för att förflytta människor ur fattigdom och ge dem en möjlighet att själva förändra sin framtid, säger Conny Sjöberg, insamlingsansvarig på Läkarmissionen, i pressmeddelandet.

Kampanjen ska rulla under juli och augusti. Reklamfilmen går i TV4 och dessutom blir det print och dr.

Arbetsgrupp Jack Russel

Art Director: Mattias Flyborg

Copywriter: Viktor Olsson

Projektledare: Jonas Engstedt

Produktionsledare: Pia-Karin Wennerholm

Originalare: Ulf Arkfeldt, Tina Lindholm

Produktionsbolag

Acne Production

Regi: Popcore, Anders Forsman & Linus Johansson

Producent: Josefin Kollberg

Executive Producer: Pål Åsberg

Fundraising specialist: Maud Randel, Randel AB

Produktionsteam

Dockhus Animation, Plop, Dagljus, Dreamfield, Popcore Spring Studios, Fru Marias Bageri, Röster/Rolf Knutsson, The Chimney Pot, Erik Sohlström, Kent Kääntä, Fredrik Hagström, John Henriksson, Per Ohlsson.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Acne

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.