Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

AMF tar reklamkonceptet vidare

Publicerad: 23 Mars 2012, 05:42
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:28

Pensionsbolaget AMF bygger ut sitt reklamkoncept och introducerar karaktären Tiden. Bakom den nya kampanjen står reklambyrån Forsman & Bodenfors.


Ämnen i artikeln:

AMFMindshareForsman Bodenfors

Sedan 2004 har AMF på olika sätt kommunicerat att framtiden är ljus. För att förstärka konceptet introduceras nu karaktären Tiden; en person som ser till att tiden går som den ska och som bevisar att det mesta, i smått och stort, bli bättre med åren.

– Med det nya formatet vill vi skapa större igenkänning och få ett effektivare genomslag, säger Åsa Ambuhm, marknadskommunikationschef på AMF.

De första filmerna med karaktären Tiden går upp i tv på lördag. Kampanjen ska rulla under ett ”antal månader” och efter hand släpps nya filmer där tittarna får lära känna Tiden lite bättre. I helgen förklarar han bland annat fördelarna med att skruva fram klockan till sommartid.

– Vår ambition är att visa att allt blir bättre med åren och på så sätt öka angelägenheten att tänka på sin framtid, pensionen är en viktig framtidsfråga.

Arbetsgrupp

Byrå: Forsman & Bodenfors

Kund: AMF

Uppdragsgivare: Åsa Ambuhm, Cecilia Rosendahl Lavén

Titel: ”Alla tiders pensionsbolag”

Första publiceringsdag: 24/3 2012

Projektledare: Leif Sorte

Produktionsledare: Nicole van Rooij Ekström

Art Director: John Bergdahl

Copywriter: Anna Qvennerstedt, Jacob Nelson

Formgivare: Ellinor Bjarnolf, Åsa Plahn

Webbproducent:  Helena Wård

Byråproducent: Magnus Kennhed

Regi: Traktor

Producent: Anders Gernandt

Produktionsbolag: The Producers

Postproduktion: Stopp

Mediebyrå: Mindshare

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.