Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Always stoppar annons: "Det galnaste på länge"

Efter massiv kritik stoppar Procter & Gamble-varumärket Always en annons för bindor där ett litet barn bär högklackat.

Dante Thomsen


Publicerad: 30 Augusti 2013, 11:20
Uppdaterad: 06 December 2015, 13:36

Ämnen i artikeln:

AlwaysProcter Gamble

Det är på sin Facebook-sida som Always Sverige laddat upp annonsen, som föreställer en flicka i högklackade skor tillsammans med payoffen " You cant understand another persons experience until youve walked a mile in her shoes".

" Ibland kan vi kanske vara lite mer ödmjuka mot varandra. Vad säger ni?", skriver Always i uppdateringen.

Men annonsen har stött på massiv kritik och kallas bland annat för vidrig.

" Det här var nog det mest galna på länge", skriver en privatperson på Facebook.

" Men herregud så jä*la osmaklig och korkad reklam. Gör om gör rätt. På detta sätt porträtterar man inte så små barn, SJUKT", skriver en annan.

På grund av den hårda kritiken har Always nu bestämt sig för att stoppa annonsen.

Dagens Media har varit i kontakt med ansvariga på Always för att ställa följande frågor:

  • Vad var budskapet med annonsen och varför valde ni just den här bilden att säga det?
  • Vad tycker ni om kritiken?
  • Varför valde ni att plocka bort den, var har ändrats sedan ni laddade upp den?

Hanna Jonasson-Drotz är pressansvarig för Always och hon skriver följande som svar i ett mejl till Dagens Media:

Always sidan har som tanke att peppa tjejer och inspirera. Detta är grundtanken i alla våra postings, men vi lyssnar på våra fans och lär oss av dem därför valde vi att ta bort denna bilden”.

Ämnen i artikeln:

AlwaysProcter Gamble

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.