Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Allvarligt när Betsafe byter reklam

Publicerad: 23 Mars 2012, 09:52
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:28

Victoria Silvstedt får stryka på foten när Betsafe byter kommunikationskoncept. Nu vill man visa att Betsafe tar spelandet på allvar.


Devisen blir nu ”To us, there are no stupid bets”.

- De flesta har stött på någon som inte riktigt accepterat din vinst och avfärdat det som ett dumt vad. Vi vill visa att alla vad som ingås är på blodigt allvar, oavsett om du tycker det är dumt eller inte. Respektera spelet, säger Henry Stenberg, copywriter på Family Business, som är Betsafes rekalmbyrå.

Den första kampanjen under det nya manéret går i Sverige, Norge, Finland och Lettland, i tv, radio, print och på webben.

Betsafe köptes i somras upp av konkurrenten Betsson, för drygt 30 miljoner euro.

– Det här är den första kampanjen sedan Betsson Group förvärvade Betsafe, så utmaningen denna gång har inte bara varit att få Betsafe att sticka ut som en stark aktör inom online betting, utan även att särskilja sig från Betssongruppens andra varumärken, säger Magnus Alebo, marknadschef på Betsson Group, i pressmeddelandet.

Arbetsgrupper:

Betsafe:

Magnus Alebo, Head of Marketing

Johan Kinnander, Head of Betsafe

 

Family Business:

John Lagerqvist/Mårten Knutsson – Creative Director

Janna Norberg – Art Director

Henry Stenberg – Copywriter

Johan Alanko – Projektledare

Anna Andrén – Produktionsledare

Hobbyfilm:

Regissör: Oskar Bård 

Exekutiv producent: Calle Isberg 

Producent:  Sara Lindblom 

Fotograf: Tuomo Virtanen 

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.