Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag23.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Allt från e-sportsstjärnas skärm livesänds

Publicerad: 10 Juni 2016, 09:39
Uppdaterad: 10 Juni 2016, 09:39

I samband med lanseringen av mobiltillverkaren Lenovos nya mobiltelefon genomför de ett experiment tillsammans med e-sportsstjärnan i Counter Strike, Christopher ” GeT_RiGhT” Alesund. Allt från e-sportsstjärnans skärm kommer livesändas.


Dagens Media har tidigare berättat om att McCann Stockholm ska återintroducera varumärket Moto på den nordiska marknaden. Varumärket ägs av Lenovo som köpte upp Moto – tidigare Motorola – från Google 2014.

Nu lanseras en kampanj för att marknadsföra en ny mobiltelefon från Lenovo. I 24 timmar kommer allt som Christopher ”GeT_RiGhT” Alesund gör på sin mobilskärm att direktsändas med start klockan 18.00 idag. Privata sms, samtal och chattar kommer sändas ut live.

Livesändningen kommer ske på streamingplattformen Twitch och kommer gå under namnet #GeT_MoToG. Tanken med att livesända från skärmen är att det på ett transparent sätt ska visa hur den nya mobiltelefonen fungerar, en livesänd produktdemonstration med andra ord. Lenovo menar att ”gamers” ställer höga krav på teknik och därför vill de testa hur väl den nya mobiltelefonen håller måttet i deras ögon.  

– Tillsammans med GeT_RiGhT ger vi e-sportsupportrar världen över möjligheten att se exakt vad som försiggår i huvudet på en av sportens största stjärnor så tätt inpå ett stort mästerskap. Det är som att få se exakt vad Zlatan gör på sin mobil dagarna före fotbolls-EM: vilka han sms:ar och ringer, hur mycket han är inne på Instagram och så vidare. I och med att vi lever i så stor utsträckning genom våra mobiler idag kommer tittarna få en avskalad bild av en världsstjärnas personlighet, säger Joakim Liljedah, nordisk marknadsdirektör på Lenovo Mobile Business Group i ett pressmeddelande.

Enligt Lenovo är Christopher ”GeT_RiGhT” Alesund en av Sveriges mest framträdande e-sportsprofiler och rankas som en av världens bästa Counter Strike-spelare.

– Lenovo utmanade mig att testa deras senaste telefon Moto G4 Plus genom en livesändning och jag tyckte det lät som en kul grej. Det ska bli spännande att se hur människor uppfattar min personlighet när allt de ser är hur jag använder min mobiltelefon, säger Christopher ”GeT_RiGhT” Alesund i ett pressmeddelande.

Arbetsgrupp:

Beställare: Joakim Liljedahl, Head of Marketing North Europe, Lenovo Mobile Business Group

Mediebyrå: Christian Hermansen, Business Director, Mediavest Spark Joakim Kempff, Director Innovation & Development, Mediavest SparkKlas Tejning, Digital account Manager, Mediavest SparkLinda Grängzell, PR Manager, Mediavest SparkMaria Sedlenieks, Insight Manager, Mediavest Spark

Art Director: Filip Biel

Reklambyrå: Cecilia Steenberg Forsberg, Client Director, McCann

PR: Viktor Bolin, PR StrategistJoakim Ohlsson, PR CreativeJulia Robertson, Account Manager

E-sportAgency: Gustav Käll, Sales & Business Development, Clutch EntertainmentFelix Englundh, Sales, Clutch Entertainment

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.