Alex Schulman och Sigge Eklund först ut i Silja Lines "mini-musikal"

Alex Schulman, Sigge Eklund och Lisa Tellbe. Det är några av personerna vars poster på sociala medier ska bli omvandlade till "mini-musikaler" av Silja Line.

Mellan den 1 april och 31 maj ska Silja Line visa musikaler ombord på sina fartyg till Helsingfors. För att marknadsföra detta startar Silja Line en sociala medier-kampanj där vem som helst ska kunna få sina poster på exempelvis Facebook och Twitter omvandlade till en "mini-musikal".

Först ut är Alex Schulman och Sigge Eklund. I samband med detta inleder Silja Line också ett samarbete med "Alex och Sigges podcast". Andra profiler som kommer få sina liv omvandlade till en musikal är Instagrampersonligheterna Aina Banaina, Lisa Tellbe och Nicole Falciani.

Kampanjen går under namnet "Ditt liv som musikal".

– Kampanjen "Ditt liv som musikal" är ett nytt och spännande sätt att sprida intresse för våra musikaler och upplevelserna ombord, säger Janis Pavuls, marknadsdirektör på Tallink Silja AB, i ett pressmeddelande.

Personer som är intresserade ska kunna anmäla sig på siljalinemusikaler.se för att därefter få sina poster på sociala medier att bli en "mini-musikal" på femton sekunder.

Kampanjen är framtagen av PHD.

– Hur kul det än är med musikaler är det ibland lite svårt för gemene man att ta sig till. Och kärnan i konceptet är ofta helt vardagliga händelser som berättas genom sång, säger Daniel Glasman, kreativ chef på PHD, i ett pressmeddelande och fortsätter:

– Vad händer om vi löper linan ut? Om vi tar helt vanliga människors vardag i sociala medier och förvandlar till discodoftande minimusikaler har vi plötsligt vänt på mekaniken och gjort upplevelsen mer aktuell och relevant för individen.

Publicerad 2015-04-09 05.25Uppdaterad 2015-12-06 12.06

Dela artikeln: