Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag08.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Aladdin utser pralinmästare

Publicerad: 24 november 2011, 12:18
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:49

I morgon lanseras årets julkampanj för Aladdin. Nytt för i år är ett pralinspel på Facebook.


Ämnen i artikeln:

Kraft FoodsIngoPrime

Efter de framgångsrika julkampanjerna ”Rädda Julen” och ”Pralintaktik” lanserar nu Aladdin ett snabbhetsbaserat spel på Facebook.

– Den här gången går vi lite djupare och har tagit fram ett spel där man kan träna upp sina pralinkunskaper för att snabbare hitta sin favorit i asken, säger Ola Granfeldt på Prime, som ligger bakom kampanjen.

Den tävlande som uppnår det bästa resultatet innan den 16 december kommer att utses till årets pralinmästare och belönas med en stor Aladdin-ask lagom till jul.

– Spelet handlar till stor del om konsumenternas kunskaper och beteenden runt Aladdin-asken. Det är ett sätt att fortsätta hålla engagemanget för Aladdin uppe, säger Gisela Jacobsson, marknadschef för Aladdin på Kraft Foods.

I tv-rutan kommer fjolårets reklamfilmer om pralintaktik, framtagna av Ingo, rulla igen.

– Årets kampanj bygger vidare på det koncept som lanserades i förra årets julkampanj, pralintaktik. Det finns ju ett enormt engagemang kring Aladdin-asken och dess praliner, säger hon.

Erik Strömberg

Ämnen i artikeln:

Kraft FoodsIngoPrime

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.