Aladdin-kampanj ska samla familjen

Bild 1/2

Satsar på chokladhus och extrakampanj för Aladdin-asken.

Annonsörerna är i full gång med årets första julkampanjer.

Redan i september berättade Marobou att det var hej då till tryffelpralinen i den klassiska Aladdin-asken. Ersättaren blev kakaokrisp, som tog plats i både Aladdin- och Paradis-asken med start i oktober.

För att julladda lite extra fortsätter man nu att Aladdin-kampanja. Kampanjen "Upptäck julen med Aladdin" kommer synas digitalt och i tv.

– När det är dags för jul är det också dags att samla familjen, och vad passar då bättre än att göra det med choklad, säger Sara Sjöholm, varumärkes- och produktansvarig på Marabou, till Dagens Media.

2014 dödade Marabou trillingnöten och möttes av rykten om en pr-kupp och att nöten snart skulle komma att göra comeback. Tre år senare har nöten ännu inte återvänt.

Kommer den återvända?

– Vi har långa ledtider, och det ligger inte i vår plan just nu. Men man ska aldrig säga aldrig. Aladdin-askens förändring är en ständig fråga för oss och över 50 praliner har plockats bort genom åren. Svenskarna moderniserar sin smak, och det förändrar också asken, men vissa tycker inte om förändring, säger Sara Sjöholm.

Senast förra året drog Karamellkungen nytta av tomrummet efter trillingnöten och introducerade "kusinen till Marabous älskade chokladpralin": "tvillingnöten".

Vid sidan av Aladdin-kampanjen ska Marabou, för fjärde året i rad, låta svenskarna bygga chokladhus. Julkampanjen har gått live och går att se i utomhusannonser, tv och digitalt. Dessutom har ett eget snapchat-filter tagits fram. 

Publicerad 2017-11-22 08.09Uppdaterad 2017-11-22 08.20

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: