Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Aktivitetstema i Vings nya kampanj

Publicerad: 31 Juli 2014, 11:10
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:32

Ving är mer än bara charter. Det är budskapet i researrangörens nya höstkampanj.


Ämnen i artikeln:

Ving

Hästridning, surfing och cykelutflykter. I Vings nya reklamfilmer ligger fokus på storstadspuls och aktiviteter.

– Vi har sett en trend under ganska lång tid att resenärerna vill göra en hel del mer än att sola och bada på sin semester så då vill vi fånga upp det i vår kommunikation, eftersom våra gäster eftersöker det, säger Claes Pellvik, marknadschef på Ving, till Dagens Media.

Kampanjen, som lanseras i morgon, fredag, har budskapet "Inte bara charter". Tanken är att tydliggöra att researrangören har fler typer av resor än den klassiska "en vecka på Mallis".

– Vi har cityresor, tiodagarsresor till USA och Maldiverna och många andra resor som vi historiskt inte är förknippade med. Vi har fortfarande ett jobb att göra att få ut det budskapet. Vi ska på inget vis säga adjö till vår bas av klassiska paketresor men det är viktigt att vi är relevanta i framtiden och då vill vi visa större bredd och mer valmöjligheter.

Filmerna som är framtagna i samarbete med Forsman & Bodenfors och produktonsbolaget Anders Skoog Film, är filmade med en så kallade "go pro-kamera" för att få en autentisk känsla. En del av bilderna som kommer att användas som printannonser är tagna med en Iphone-kamera.

– Vi har lånat lite från estetiken från Instagram, Youtube och Snapchat. Det ska vara mycket personligt, säger Claes Pellvik.

Filmerna kommer främst att visas i TV4-Gruppens kanaler men också online, framförallt på Youtube. Kampanjen kommer också att synas i Vings egna kanaler liksom i dagspress.

Se filmerna här:

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Ving

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev