Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Aktier ställs mot lönegap

Publicerad: 23 Juli 2013, 05:59
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:39

I den fjärde åttondelsfinalen i DN Reklamcupen ställs Dagens Industri och Ruth mot Kommunal och Volontaire.


Ämnen i artikeln:

RuthReklamcupenVolontaireDagens IndustriDNDagens Nyheter

Aktier på semestern och lönegapet mellan män och kvinnor tävlar mot varandra i dagens match. Det är första gången som Volontaire tävlar med sin annons för Kommunal, som gick vidare på grund av ett sent avhopp.

Så här säger byrån om sin annons:

"Att födas till man är det säkraste sättet att få högre lön – fortfarande. Det skiljer 70 miljarder kronor mellan mäns och kvinnors löner för likadant eller likvärdigt arbete. För att protestera mot den diskriminerande lönesättningen, bestämde sig Kommunals ordförande Annelie Nordström för att byta kön. I den integrerade kampanjen "Byt Lön" uppmanas kvinnor ihela Sverige att delta genom att ladda ner Kommunals foto-app och förvandlas till män – med högre lön – och dela protesten i sina närverk. Alla delar av kampanjen samlas på  www.bytlön.se"

Ruth förklarar sin annons för DI så här:

"Våra läsare är överdrivet intresserade av näringsliv och aktier – de ser affären i allt. Med Dagens industri i mobilen kan de fortsätta med det hela sommaren."

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.