Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Åkestam tar hem Alternativa Media

Publicerad: 25 April 2013, 17:40
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:47

Reklambyrån Åkestam Holst drog det längsta strået i kategorin Alternativa Media.


Ämnen i artikeln:

Guldägget 2013Åkestam Holst

Guldägget vann byrån för kunden Pause Ljud & Bild med kampanjen ”Catacombo sound system” – ett skräddarsytt ljudsystem för livet efter detta.

Motiveringen lyder:

”Vi ville bli tagna med storm. Det blev vi. Vi ville se något som fick oss att blicka in i framtiden. Det fick vi. Faktum är att vi fick blicka så långt in i framtiden att vi fick en skymt av livet efter detta. Grattis Pause Ljud & Bild och Åkestam Holst!”

Dessutom delades fem silverägg ut i kategorin.

TBWA vann silver för Canal Digitals kampanj ”Blocketannonser i bäst ljud och bild”.

Prime vann för Civil Rights Defenders ”Civil Rights Captcha”, DDB för Bonniers Konsthalls kampanj ”The track-list guest-list”, medan The Fan Club tog hem silvervalören för ”Tool pool” för Malmö järnhandel och Naked vann för Symantec/Nortons kampanj ”Top search result”.

Arbetsgrupp Åkestam Holst

Art Director: Lars Holthe

Copywriter: Joakim Labraaten

Creative Director: Andreas Ullenius

Designer: Andreas Dagman

Originalare: Oscar Gardö

Produktionsledare: Anna Nolendorfs

Projektledare: Henrik Adenskog

Regissör: Nisse Axman

Uppdragsgivare ansvarig: Fredrik Hjelmquist

Webbproducent: Alex Picha

Digitalbyrå: Good Morning, Kodapan

PR-byrå: Kollektivet Livet

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.