Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Åkestam Holst: ”Det var vår copys egen hund”

Kjell Månsson, projektledare för Göteborgs Kex på Åkestam Holst, ger sin syn på Ballerina-fadäsen.


Publicerad 2010-10-13 04:12
Uppdaterad 2015-12-06 15:35

Ämnen i artikeln:

Göteborgs Kex

Dela artikeln:

Resume.se berättade tidigare i dag om Sveriges Veterinärers kritik mot den nya reklamfilmen för Göteborgs Kex.

I filmen syntes en hund smaskandes på ett chokladkex.

– Man ska inte ge hundar choklad. I värsta fall kan de dö, sade Johan Beck-Friis, informationschef på Sveriges veterinärförbund, till Resume.se.

Som Dagensmedia.se berättat ledde detta till att filmen drogs tillbaka.

Kjell Månsson, projektledare på reklambyrån Åkestam Holst, kommenterar nu fadäsen.

– Vi kände till att choklad i stora mängder var skadligt för hundar och vi hade varit i kontakt med en veterinär inför inspelningen. Men vi tyckte att denna scen var harmlös i och med att det handlade om så små mängder. Detta hade vi även pratat med Göteborgs Kex om, säger han till Dagensmedia.se och fortsätter:

– Det är dock viktigt att ta eventuell oro på allvar. Tillsammans gjorde vi valet at dra tillbaka denna film.

Kjell Månsson berättar även att hunden i filmen tillhör Tor Lemhag, copywriter på Åkestam Holst.

– Hunden mår prima, säger Kjell Månsson.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.