Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Åkestam Holst: ”Det var vår copys egen hund”

Publicerad: 13 Oktober 2010, 04:12
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:35

Kjell Månsson, projektledare för Göteborgs Kex på Åkestam Holst, ger sin syn på Ballerina-fadäsen.


Ämnen i artikeln:

Göteborgs KexÅkestam Holst

Resume.se berättade tidigare i dag om Sveriges Veterinärers kritik mot den nya reklamfilmen för Göteborgs Kex.

I filmen syntes en hund smaskandes på ett chokladkex.

– Man ska inte ge hundar choklad. I värsta fall kan de dö, sade Johan Beck-Friis, informationschef på Sveriges veterinärförbund, till Resume.se.

Som Dagensmedia.se berättat ledde detta till att filmen drogs tillbaka.

Kjell Månsson, projektledare på reklambyrån Åkestam Holst, kommenterar nu fadäsen.

– Vi kände till att choklad i stora mängder var skadligt för hundar och vi hade varit i kontakt med en veterinär inför inspelningen. Men vi tyckte att denna scen var harmlös i och med att det handlade om så små mängder. Detta hade vi även pratat med Göteborgs Kex om, säger han till Dagensmedia.se och fortsätter:

– Det är dock viktigt att ta eventuell oro på allvar. Tillsammans gjorde vi valet at dra tillbaka denna film.

Kjell Månsson berättar även att hunden i filmen tillhör Tor Lemhag, copywriter på Åkestam Holst.

– Hunden mår prima, säger Kjell Månsson.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev