Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Airtours i stor Facebook-kampanj

Publicerad: 30 September 2013, 09:53
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:32

I samarbete med Patchwork lanserar Airtorus sin nya sociala medier-kampanj.


Ämnen i artikeln:

Patchwork

Den 17 oktober lanserar Airtours sin största sociala medier-kampanj någonsin. I samarbete med den danska sociala medier-byrån Patchwork ska researrangören bjuda in sina följare till resebaserade quiz på Facebook.

– Syftet är att driva fans till en potentiell flera minuter lång obruten interaktion med varumärket Airtorus, säger Emma Blom, vd på Patchwork Sverige.

Det är det interaktiva som lockar resebolaget till att lägga fokus på Facebook framför andra kanaler.

- Anledningen till att vi valt att satsa på just Facebook är för att det är kanalen med överlägset störst genomslagskraft. Pratar man exponering går andra sociala kanaler inte ens att jämföra, säger Anna Kyllili, marknadsansvarig på Airtours till Dagens Media och fortsätter:

– Facebook ger oss också större möjlighet att föra dialog med våra kunder.

Gustav Thunander

Ämnen i artikeln:

Patchwork

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.